onsdag den 15. april 2009

Jernskjorter og pingviner

Sandheden er ilde hørt
Det er tankevækkende, hvordan man sommetider kan reagere meget stærkt på ord, andre siger. Når ordene kommer fra mennesker, man holder af, kan det være utroligt svært at vide, hvad man skal gøre af sig selv. For man kan gå hen og blive godt gammeldags ked af det. Når man samtidig ved, at den kritik, der rammer så hårdt, næppe er helt usand, er det jo besynderligt, at man alligevel bliver så påvirket af at høre, hvordan andre ser tingenes tilstand.
Er det virkelig nødvendigt at tage jernskjorten på, lave østers-tricket og lukke helt ned for alt hvad der hedder følelser? Det er det letteste, men om det er en synderligt god idé tror jeg faktisk ikke. Men den slags oplevelser gør det bestemt ikke lettere at lukke folk ind. Møg.

På med jernskjorten


Pingformers


En af mine største aversioner er, som de stakler der endnu ikke har slettet mig fra deres Facebook-feeds uden tvivl har lagt mærke til, et mærkværdigt dyr som jeg ganske enkelt ikke stoler på: Pingviner. De pønser på noget. Den kan ikke flyve, men påstår alligevel hårdnakket, at den er en fugl! Den kan heller ikke helt bestemme sig for, om den vil have pels eller fjer.

På latin hedder den Sphenisciformes, hvilket lyder som et navn fra Transformers-filmen. Den ene er en bil der kan blive til en ond robot, og den anden siger at den er en fugl, selvom den ikke kan flyve (Strudse og emuer, jeg holder også øje med jer!). Tilfældigt? NÆPPE!

"I am Sphenisciformes!"'

Pingvinerne har tydeligvis en nær tilknytning til enorme dræberrobotter fra det ydre rum, hvilket enhvert fornuftigt menneske kan se. Det er nu ikke denne helt åbenlyse forbindelse til de onde robotter, der er mit primære problem med pingvinen (skulle der være nogen tilbageværende tvivlere, så se blot på billedet nedenfor).
Og så står de som en flok gregorianermunke og messer lystigt, når det er allerkoldest.

Denne form for musik finder jeg ganske enkelt lattervækkende og på samme tid ganske skræmmende. Hvordan folk kan finde på at iklæde sig kutter og chante kendte hits på bedste gregorianer-vis finder ganske enkelt tåkrummende pinligt! Hvordan kan man få sig selv til at lytte til den slags? Der er i sandhed mange mærkelige mennesker på denne planet.

Munkebowling

Blandt andet Green Days "Boulevard of broken dreams" har fået en tur i munkemaskinen. Hyleskægt. LINK

Dagens i-landsproblem: Jeg har ikke flere klip på mit klippekort og må derfor spadsere de 2 km hjem fra arbejde i strålende solskin. Stakkels mig.


More to follow...

2 kommentarer:

  1. Å herreguuuud, jeg ler så høyt og lenge av den linken din...!!

    SvarSlet
  2. Interesting your comments on Penguins. I wrote a book on penguins.

    With hindsight, I realise that paper would have been easier.

    SvarSlet